LinkedIn Twitter Facebook

Ondernemers & Techniek

De jeugd heeft de toekomst

De Jeugd heeft de toekomst en er zit toekomst in techniek, want 'echte' vakmensen worden schaars. En zeg nu eerlijk kunt u alles zelf? Natuurlijk niet! Maar welke vakman belt u straks en hoe lang moet u dan wachten als de schaarste doorzet? Om over de prijs die we straks moeten betalen nog maar te zwijgen. Als OHW (Ondernemersvereniging Hoeksche Waard) hebben we de handen in één geslagen met de Overheid en hetOnderwijs, onder de noemer: 'Ondernemers & Techniek'

Technet Hoeksche Waard wordt Stichting Technet Hoeksche Waard

Technet bestaat vanaf 2012 en heeft al die tijd zich ingezet om leerlingen van scholen in de Hoeksche Waard vooral in de techniek verder te laten studeren in de Hoeksche Waard te blijven werken. In die tijd zijn bezoeken van leerlingen en docenten aan bedrijven georganiseerd, worden gastlessen verzorgd en zijn er leerlingen geadopteerd en is er een netwerk van alle VO scholen in de Hoeksche Waard en meer dan 30 technische bedrijven opgebouwd.

Voor Technet is het nu tijd een volgende stap te zetten en een zelfstandige stichting te worden. Als zelfstandige stichting kan dan de ANBI status worden aangevraagd en kan mede daarmee de financiële toekomst en zekerheid van Technet worden gewaarborgd.

Het bestuur bestaat vooralsnog uit:

• Rianne Koole, voorzitter en vanaf 1 aug 2016 directeur van Actief college in Oud- Beijerland.
  • Leon Lemmens, penningmeester en directeur van het Praktijk College Spijkenisse met een vestiging in Oud- Beijerland.
  • Lex Wilbers, secretaris en hoofd P&O Van Rijsoort Buigwerk
  • Marco Struik, bestuurslid. Afdelingsvoorzitter OHW Strijen & Managing Director Struik en Hamerslag.

Stichting Technet Hoeksche Waard zoekt nieuwe deelnemers

Hoewel de Stichting Technet Hoeksche Waard geen leden kent zoeken wij wel nieuwe bedrijven die ons netwerk kunnen vergrote, waar nodig leerlingen ontvangen, gastlessen kunnen verzorgen etc. Kortom deelnemers die als het nodig is wat willen en kunnen doen voor leerlingen met technische belangstelling. Belangstelling? Mail naar Lex Wilbers : lwi@rijsoort.nl

Leerlingen van de Willem bij Van Rijsoort Buigwerk

Op maandag 14 maart zijn een 8-tal leerlingen van de willen van oranje Theoretische Leerweg op bezoek geweest bij VRB. Na een korte film volgde een rondleiding die besloten werd met "zelf buigen van RVS buis".

Een van de docenten heeft nu een grote J (eerste letter van zijn  naam) thuis aan de muur hangen.